• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

وزیر امنیت ملی اسرائیل: آتش‌بس در لبنان اشتباه جدی است

۱۴ خرداد ۱۴۰۵، ۰۶:۳۹ (‎+۱ گرینویچ)

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، آتش‌بس در لبنان را یک اشتباه جدی توصیف کرد و گفت گاهی باید حتی به رییس‌جمهوری آمریکا نیز «نه» گفت.

او هشدار داد در صورت تداوم این روند، اسرائیل در آینده با حزب‌اللهی روبه‌رو خواهد شد که به گفته او بسیار قوی‌تر و خطرناک‌تر است.

پربازدیدترین‌ها

اوپن فرانسه؛ آندریوا، تنیسور ۱۹ ساله روس، نخستین‌ گرنداسلم خود را بدست آورد
۱

اوپن فرانسه؛ آندریوا، تنیسور ۱۹ ساله روس، نخستین‌ گرنداسلم خود را بدست آورد

۲
اختصاصی

یگان‌های موشکی سپاه پس از حمله اسرائیل به بیروت به حالت آماده‌باش کامل در آمدند

۳

دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم اعدام ۵ زندانی سیاسی دیگر در زندان شیبان اهواز را تایید کرد

۴

مهدی تاج یک روز پس از رد ویزای آمریکا: دلمان نمی‌خواهد به آمریکا برویم، ولی مجبوریم

۵

ترامپ: تا تکمیل کار در منطقه می‌مانیم، در هر صورت به سراغ اورانیوم خواهیم رفت

انتخاب سردبیر

  • هراس کرملین از دوربین‌ها؛ کشته شدن خامنه‌ای، روسیه را به بازنگری در امنیت پوتین واداشت

    هراس کرملین از دوربین‌ها؛ کشته شدن خامنه‌ای، روسیه را به بازنگری در امنیت پوتین واداشت

  • حملات به نجف‌آباد؛ شهر موشکی احمد کاظمی یا ویلاشهر کجاست؟

    حملات به نجف‌آباد؛ شهر موشکی احمد کاظمی یا ویلاشهر کجاست؟

  • بیم و امید ایرانیان نسبت به دور تازه جنگ با اسرائیل
    روایت شما

    بیم و امید ایرانیان نسبت به دور تازه جنگ با اسرائیل

  • حمله به پتروشیمی کارون؛ نقش صنعتی و صادراتی تا پیوند با برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی

    حمله به پتروشیمی کارون؛ نقش صنعتی و صادراتی تا پیوند با برنامه‌های نظامی جمهوری اسلامی

  • راه‌اندازی سامانه «ایران‌سینک» برای نمایش پرچم شیر و خورشید در ورزشگاه‌های جام جهانی

    راه‌اندازی سامانه «ایران‌سینک» برای نمایش پرچم شیر و خورشید در ورزشگاه‌های جام جهانی

  • میراث مرگبار علی خامنه‌ای؛ ایران میان طناب دار، گلوله و هوای آلوده
    تحلیل

    میراث مرگبار علی خامنه‌ای؛ ایران میان طناب دار، گلوله و هوای آلوده

•
•
•

مطالب بیشتر

اردوغان: بسته شدن تنگه هرمز امنیت انرژی را به موضوع حاکمیتی برای کشورها تبدیل کرد

۱۴ خرداد ۱۴۰۵، ۰۶:۱۸ (‎+۱ گرینویچ)

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه، گفت بسته شدن تنگه هرمز رویکرد آنکارا نسبت به امنیت انرژی را تغییر داده و نشان داده است که امنیت انرژی تنها مسئله توسعه نیست، بلکه با حاکمیت و امنیت ملی کشورها ارتباط مستقیم دارد.

او تاکید کرد: «بسته شدن تنگه هرمز به ما آموخت که امنیت انرژی نه‌تنها مسئله توسعه، بلکه موضوعی مرتبط با حاکمیت و امنیت ملی است.»

رییس‌جمهوری ترکیه همچنین افزود تداوم شرایط پیرامون ایران و تنگه هرمز، نقش ترکیه را به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز انرژی منطقه تقویت کرده است.

رایس، وزیر خارجه پیشین آمریکا: واشینگتن نباید برای توافق هسته‌ای به تهران امتیاز بدهد

۱۴ خرداد ۱۴۰۵، ۰۶:۱۵ (‎+۱ گرینویچ)

کاندولیزا رایس، وزیر خارجه پیشین آمریکا، در مقاله‌ای در وال‌استریت‌ژورنال نوشت جمهوری اسلامی پس از جنگ اخیر به طور قابل توجهی تضعیف شده و واشینگتن نباید برای دستیابی به توافق هسته‌ای شتاب‌زده به تهران امتیاز بدهد.

او با اشاره به جنگ سه‌ماهه آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی نوشت این جنگ اگرچه به تغییر حکومت در ایران منجر نشد، اما توان نظامی، منطقه‌ای و هسته‌ای تهران را به شدت کاهش داد و زمینه شکل‌گیری خاورمیانه‌ای باثبات‌تر را فراهم کرد.

به نوشته رایس، آسیب به نیروهای متعارف، ذخایر موشکی و شبکه نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی، ظرفیت تهران برای قدرت‌نمایی منطقه‌ای را تضعیف کرده و همزمان همکاری دفاعی و اطلاعاتی میان آمریکا، اسرائیل و دولت‌های عربی را تقویت کرده است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا مهم‌ترین دستاورد این جنگ را ضربه به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی دانست و نوشت عملیات‌های «چکش نیمه‌شب» و «خشم حماسی» برنامه هسته‌ای ایران را سال‌ها عقب انداخت و دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای عملیاتی را برای مدت طولانی غیرممکن کرد.

او هشدار داد واشینگتن نباید در مذاکرات احتمالی، دارایی‌های مسدودشده ایران را آزاد کند یا تخفیف تحریمی در اختیار تهران قرار دهد، زیرا به گفته او، جمهوری اسلامی در گذشته از منابع آزادشده برای بازسازی توان نظامی و نیروهای نیابتی خود استفاده کرده است.

رایس نوشت «نداشتن توافق» بهتر از پذیرش یک «توافق بد» با تهران است و افزود دولت ترامپ اکنون فرصتی کم‌سابقه برای حفظ ضعف جمهوری اسلامی، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و شکل دادن به نظمی باثبات‌تر در خاورمیانه در اختیار دارد.

اورشلیم‌پست: اصرار تهران بر آزادسازی سریع دارایی‌ها، باعث بن‌بست در مذاکرات شده است

۱۴ خرداد ۱۴۰۵، ۰۵:۲۳ (‎+۱ گرینویچ)
اورشلیم‌پست: اصرار تهران بر آزادسازی سریع دارایی‌ها، باعث بن‌بست در مذاکرات شده است
100%

روزنامه اورشلیم‌پست به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد مذاکرات جمهوری اسلامی و آمریکا به بن‌بستی جدی رسیده است، زیرا تهران اصرار دارد میلیاردها دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران در همان مرحله نخست توافق آزاد شود.

طبق این گزارش، میانجی‌های منطقه‌ای در روزهای اخیر برای کاهش شکاف میان دو طرف چند فرمول مصالحه‌آمیز پیشنهاد کرده‌اند، از جمله صندوقی بشردوستانه که برای خرید دارو، غذا و کالاهای کشاورزی برای ایران اختصاص می‌یابد.

با این حال، به نوشته اورشلیم‌پست، مذاکره‌کنندگان ایرانی خواستار دسترسی فوری به منابع نقدی در مرحله نخست توافق هستند؛ اما مقام‌های آمریکایی این درخواست را رد کرده‌ و آزادسازی منابع را به اقدامات قابل راستی‌آزمایی جمهوری اسلامی گره زده‌اند.

مقام‌های آمریکایی به میانجی‌ها گفته‌اند واشینگتن بدون امتیازهای مشخص جمهوری اسلامی درباره برنامه هسته‌ای و ترتیبات امنیتی تنگه هرمز، منابع مالی قابل توجهی را آزاد نخواهد کرد، زیرا نگران است اهرم فشار خود را از دست بدهد.

اسرائیل: حکومت ایران ممکن است بخشی از دارایی‌های آزادشده را به حزب‌الله اختصاص دهد

۱۴ خرداد ۱۴۰۵، ۰۴:۵۸ (‎+۱ گرینویچ)

یک مقام اسرائیلی به شبکه العربیه گفته است در صورت آزاد شدن دارایی‌های مسدودشده ایران، جمهوری اسلامی بخشی از این منابع مالی را به حزب‌الله اختصاص خواهد داد.

همزمان، برآوردهای اسرائیلی نشان می‌دهد حدود نیمی از نیروهای حزب‌الله یا کشته شده‌اند یا از چرخه عملیاتی خارج شده‌اند.

روزنامه معاریو نیز گزارش داده حزب‌الله در جریان درگیری‌ها از آپارتمان‌های مسکونی و چادرها به‌عنوان مراکز عملیاتی استفاده کرده است.

قیمت نفت، شامگاه چهارشنبه با کاهش ۱.۳ درصدی به ۹۶.۵۹ دلار در هر بشکه رسید

۱۴ خرداد ۱۴۰۵، ۰۴:۵۰ (‎+۱ گرینویچ)

در بازار انرژی، نفت برنت با کاهش ۱.۳ درصدی به ۹۶.۵۹ دلار در هر بشکه رسید؛ و این پس از آن بود که لبنان و اسرائیل بر سر آتش‌بس به توافق رسیدند. با این حال، این آتش‌بس به توقف کامل درگیری‌ها با حزب‌الله مشروط شده است.

به گزارش رویترز، همزمان در بازار ارز، ین ژاپن در برابر دلار تقویت شد و به سطح ۱۵۹.۸۸ رسید؛ سطحی که معامله‌گران آن را نزدیک به محدوده مداخله ارزی می‌دانند.

تحلیلگران بازار اعلام کردند بازگشت تنش‌ها میان واشنگتن و تهران باعث تغییر فضای سرمایه‌گذاری به سمت «ریسک‌گریزی» شده است.