• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

مسقط و تهران بر اهمیت دیپلماسی برای حمایت از تلاش‌های صلح و تنش‌زدایی در منطقه تاکید کردند

۱ تیر ۱۴۰۵، ۲۳:۰۰ (‎+۱ گرینویچ)

وزارت خارجه عمان در اطلاعیه‌ای خبر داد که بدر البوسعیدی، وزیر خارجه این کشور، دوشنبه عصر در مسقط با محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، و هیات همراه او، از جمله عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سایت وزارت خارجه عمان به نقل از این اطلاعیه، طرفین در مورد «همکاری و روابط حسن همجواری بین عمان و ایران و همچنین راه‌های توسعه آنها در راستای منافع مشترک» گفت‌وگو کردند. آخرین تحولات منطقه نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

اطلاعیه می‌گوید: «در این دیدار بر اهمیت استفاده از تحرک دیپلماتیک فعلی برای حمایت از تلاش‌های صلح و ارتقای تنش‌زدایی و ثبات، مطابق با اصول حقوق بین‌الملل و حسن همجواری، تأکید شد.»

وزارت خارجه عمان اشاره کرد که این موضوع «به حفظ امنیت منطقه‌ای و ایمنی دریانوردی در تنگه هرمز و آبراه‌های بین‌المللی» کمک خواهد کرد.

Banner
Banner

پربازدیدترین‌ها

اختلال مجدد در شبکه بانکی کشور؛ ارائه خدمات در ۸ بانک متوقف شد
۱

اختلال مجدد در شبکه بانکی کشور؛ ارائه خدمات در ۸ بانک متوقف شد

۲

تمجید شکیرا از مسی: برای خیلی‌ها الگویی، به درخشیدن ادامه بده!

۳

نیمه دوم بازی فرانسه-عراق به‌دلیل شرایط جوی دست‌کم ۶۰ دقیقه به تاخیر افتاد

۴

مصر ۳-۱ نیوزیلند؛ کامبک مصر با درخشش صلاح کامل شد

۵

بازتاب جهانی برافراشتن پرچم شیروخورشید؛ ورزشگاه لس‌آنجلس صحنه اعتراض علیه حکومت

انتخاب سردبیر

  • خشخاش برای معاش؛ روایت یک تغییر در اقتصاد روستا
    اختصاصی

    خشخاش برای معاش؛ روایت یک تغییر در اقتصاد روستا

  • نان در کمتر از یک سال تا ۱۰۰ درصد گران شد

    نان در کمتر از یک سال تا ۱۰۰ درصد گران شد

  • از معافیت نفتی تا لبنان؛ چرا مذاکرات تهران و واشینگتن، اسرائیل را نگران کرده است؟
    تحلیل

    از معافیت نفتی تا لبنان؛ چرا مذاکرات تهران و واشینگتن، اسرائیل را نگران کرده است؟

  • روان‌شناسی رابطه جامعه با نمادهای ملی در بحران‌های سیاسی و اجتماعی
    تحلیل

    روان‌شناسی رابطه جامعه با نمادهای ملی در بحران‌های سیاسی و اجتماعی

  • بررسی عملکرد ماهانه غول‌های صنعت؛ پایان جنگ نظامی و نشانه‌های سقوط صنعتی در ایران

    بررسی عملکرد ماهانه غول‌های صنعت؛ پایان جنگ نظامی و نشانه‌های سقوط صنعتی در ایران

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶

•
•
•

مطالب بیشتر

نتانیاهو، وزیر دفاع و رییس ستاد کل ارتش اسرائیل: عملیات در جنوب لبنان ادامه خواهد داشت

۱ تیر ۱۴۰۵، ۲۲:۵۱ (‎+۱ گرینویچ)

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر؛ یسرائیل کاتز، وزیر دفاع؛ و ایال زمیر، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل، در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که ارتش این کشور به اقدام برای «خنثی کردن» تهدیدها علیه سربازان و شهروندان اسرائیلی، نابود کردن زیرساخت‌های گروه‌های مسلح و حفظ منطقه امنیتی در جنوب لبنان ادامه خواهد داد.

آن‌ها گفتند که امنیت شهروندان اسرائیلی و نیروهای ارتش این کشور، «بدون هیچ‌گونه مصالحه‌ای، همچنان اصل راهنمای آنها باقی خواهد ماند.»

حکم دو سال و هفت ماه زندان هادی جلالی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان استان کرمان، تایید شد

۱ تیر ۱۴۰۵، ۲۲:۴۷ (‎+۱ گرینویچ)

هادی جلالی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان استان کرمان، اعلام کرد حکم دو سال و هفت ماه حبس او در شعبه هفتم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان تایید شده است و باید به‌زودی برای تحمل حبس خود را معرفی کند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در این مورد به نقل از «یک منبع موثق» نوشت پرونده جلالی دهم خرداد در شعبه هفتم تجدیدنظر ثبت شد و قضات پرونده در تاریخ ۱۹ خرداد، «بدون برگزاری جلسه دفاع و بدون اعطای فرصت ارائه توضیحات»، رأی بدوی را تایید کرده‌اند.

این منبع همچنین با اشاره به حجم حدود ۵۰۰ صفحه‌ای پرونده، با ابراز تعجب از «سرعت در رسیدگی و صدور رای» گفت: «دادنامه در همان روز تایید حکم برای وکلای پرونده ارسال شده است.»

قالیباف می‌گوید نیروهای نظامی جمهوری اسلامی «نیازمند نوسازی» هستند

۱ تیر ۱۴۰۵، ۲۲:۴۳ (‎+۱ گرینویچ)

محمدباقر قالیباف، رئیس هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی، در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به یک پیشنهاد در رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی مبنی بر بسته شدن فرودگاه مهرآباد و ممانعت از سفر تیم مذاکره‌کننده به سوئیس، نوشت اگر این سفر انجام نمی‌شد، «هر لحظه خون بیشتری از مسلمانان و شیعیان لبنان ریخته می‌شد.»

همچنین به گزارش خبرگزاری میزان، متعلق به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، او در پرواز بازگشت از مذاکرات چهارجانبه سوئیس گفت تصور متضاد بودن میدان دیپلماسی با میدان نظامی اشتباه است، و افزود: «بدون دیپلماسی، زحمت عرصه میدان به ثمر نخواهد نشست.»

قالیباف اشاره کرد «بحث توقف جنگ در لبنان، مدیریت تنگه هرمز، آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده و رفع تحریم‌های نفتی» از نتایج مذاکرات بود، و در عین حال، گفت اسرائیل «با روند مذاکرات به‌شدت مخالف است» و «می‌خواهد کارشکنی کند.»

قالیباف همچنین اعلام کرد که نیروهای نظامی جمهوری اسلامی «نیازمند نوسازی هستند» و افزود که تلاش می‌کند تا «در بحث تجهیزات و پرسنل، توجه لازم» به آن‌ها انجام شود.

مطالبات بازنشستگان مخابرات در «دوشنبه‌های اعتراضی»: متناسب‌سازی حقوق و پرداخت معوقات مزدی

۱ تیر ۱۴۰۵، ۲۲:۲۸ (‎+۱ گرینویچ)
مطالبات بازنشستگان مخابرات در «دوشنبه‌های اعتراضی»: متناسب‌سازی حقوق و پرداخت معوقات مزدی
100%
تصویر، آرشیوی است

بازنشستگان مخابرات در سه شهر ایران در اعتراض به بی‌توجهی به مطالبات‌شان تجمع کردند. آنها خواستار اجرای فوری رای دیوان عدالت اداری برای اجرای مطالبات‌شان، اجرای مرحله سوم متناسب‌سازی حقوق، پرداخت معوقات مزدی و رفاهی بر اساس آیین‌نامه سال ۱۳۸۹ و بهبود خدمات بیمه درمانی شدند.

بازنشستگان مخابرات در ادامه «دوشنبه‌های اعتراضی»‌ دوشنبه اول تیر در شهرهای اهواز، سنندج و تهران تجمع کردند.

در اهواز، تجمع‌کنندگان مقابل صندوق بازنشستگی مخابرات استان خوزستان نسبت به «اجرا نشدن احکام قانونی» اعتراض کردند.

کانال تلگرامی «پژواک کار ایران»، متعلق به کنفدراسیون کار ایران-خارج از کشور، نوشت که در پی این تجمع، مسئولان صندوق بازنشستگی مخابرات وعده دادند که مرحله سوم متناسب‌سازی در تیرماه اجرا شود.

مرحله سوم طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، بخش نهایی قانون برنامه هفتم توسعه است که در سال ۱۴۰۵ با هدف رساندن حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسورات شاغلان هم‌تراز اعلام شد.

در این مرحله، باید افزایش۳۰ درصدی در احکام حقوقی در نظر گرفته شود.

در همین حال، پژواک کار ایران افزود که در سنندج، بازنشستگان با شعارهایی علیه بی‌عدالتی و تضییع حقوق خود، نسبت به پیامدهای خصوصی‌سازی شرکت مخابرات و کاهش مداوم قدرت خرید خود اعتراض کردند.

همچنین در تهران، بازنشستگان در تجمع اعتراضی خود، شرکت مخابرات و سهام‌داران بزرگ آن را مسئول اجرا نشدن تعهدات و انباشت مطالبات معوقه خود دانستند. آن‌ها شعار دادند: «حسین، حسین، شعارشون - دزدی و غارت کارشون.»

  • بازنشستگان، کارگران و کارکنان معترض در شهرهای مختلف ایران تجمع، راهپیمایی و اعتصاب کردند

    بازنشستگان، کارگران و کارکنان معترض در شهرهای مختلف ایران تجمع، راهپیمایی و اعتصاب کردند

کانال تلگرامی «پژواک کار ایران» اشاره کرد که تداوم این تجمع‌های اعتراضی نشان می‌دهد که وعده‌های تکراری و تعویق مداوم مطالبات، نه‌تنها از دامنه نارضایتی‌ها نکاسته، بلکه بازنشستگان را بیش از پیش به تداوم اعتراضات خیابانی سوق داده است.

در همین ارتباط، گروه اتحاد بازنشستگان گفت بازنشستگان مخابرات نسبت به تضییع حقوق قانونی خود پس از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی معترض هستند.

این تشکل صنفی اشاره کرد سهام‌داران عمده‌ شرکت مخابرات، «ستاد اجرایی فرمان امام» و «بنیاد تعاون سپاه پاسداران» هستند.

در سالیان اخیر، بازنشستگان تامین اجتماعی، مخابرات و ذوب‌آهن هر هفته تجمع‌های اعتراضی برگزار کرده‌ و از جمله خواستار بهبود شرایط معیشتی خود شده‌اند.

« بحران بیمه‌های اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی نتیجه غارت، فساد و دست‌اندازی دولت است»

سایت کولبر‌نیوز در گزارشی بحران بیمه‌های اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی در ایران را نتیجه غارت، فساد و دست‌اندازی دولت دانست.

این سایت نوشت: «بیمه‌های اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی در هر جامعه‌ باید یکی از مهم‌ترین ستون‌های امنیت اجتماعی باشند. فلسفه وجودی این نهادها آن است که کارگران، مزدبگیران، تهیدستان و اقشار آسیب‌پذیر در دوران بیماری، بیکاری، ازکارافتادگی و سالمندی بی‌پناه نمانند. حقوق بازنشستگی، بیمه درمانی و حمایت‌های اجتماعی حاصل سال‌ها کار، پرداخت حق بیمه و بخشی از حقوق انباشته‌شده کارگران و حقوق‌بگیران است.»

اما به‌نوشته کولبر‌نیوز، «در ایران، این نهادهای حیاتی به‌دلیل غارت دارایی‌ها، فساد ساختاری، سوءمدیریت، انجام نشدن تعهدات دولت و سلطه نهادهای حکومتی و نظامی، به ورشکستگی کشانده شده‌اند.»

در این گزارش اشاره شده است که بخش بزرگی از کارگران و اقشار فرودست اساساً خارج از پوشش بیمه‌ای قرار دارند.

کولبر‌نیوز‌ افزود: «اشتغال غیررسمی، قراردادهای موقت، بیکاری، عدم ثبت‌نام در نظام بیمه، فرار کارفرمایان از پرداخت حق بیمه و ضعف نظارت، میلیون‌ها نفر را از ابتدایی‌ترین حمایت‌های اجتماعی محروم کرده است. اما حتی آن بخش از جامعه که ظاهراً زیر پوشش بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی قرار دارد نیز از امنیت واقعی برخوردار نیست.»

بر اساس این گزارش، «بازنشستگان و بیمه‌شدگانی که سال‌ها حق بیمه پرداخته‌اند، امروز می‌بینند صندوق‌هایی که باید پشتوانه زندگی آنان باشند، خود به دلیل فساد و دست‌اندازی دولت و نهادهای وابسته، ناتوان و ورشکسته شده‌اند.»

این سایت اضافه کرد برای کاهش این بحران، «دولت و کارفرمایان بزرگ باید سهم قانونی خود را به صندوق‌های بیمه و بازنشستگی به‌طور منظم و کامل پرداخت کنند»، «بدهی‌های دولت به صندوق‌ها باید به‌صورت واقعی تسویه شود، نه با واگذاری سهام شرکت‌های ورشکسته»، «صندوق‌های بیمه‌ای باید از دام بنگاه‌داری رانتی و مدیریت شرکت‌های زیان‌ده رها شوند»، و «نمایندگان واقعی کارگران و بازنشستگان باید در تصمیم‌گیری‌ها، نظارت و مدیریت دارایی‌ها نقش داشته باشند.»

کولبر‌نیوز تاکید کرد: «اصل بنیادین این باشد که صندوق‌های بیمه‌ای نهادهای اجتماعی‌اند، نه شرکت‌های سودآور در خدمت دولت و باندهای قدرت.»

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان

کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دوشنبه با برپایی تجمع اعتراضی، نارضایتی خود را از وضعیت دستمزدها، تبعیض در نظام پرداخت و شرایط شغلی اعلام کردند.

معترضان با تاکید بر وخامت وضعیت معیشتی خود، خواستار جلوگیری از کاهش مزایای رفاهی پرداختی، بهبود سطح حقوق، خروج از قانون خدمات کشوری یا تبدیل وضعیت به کارگری و پایان دادن به تبعیض در پرداخت حقوق، مزایا، بیمه و بازنشستگی شدند.

اجرای کامل مواد قانونی مربوط به حقوق و مزایای کارکنان و افزایش دستمزدها متناسب با نرخ تورم از دیگر مطالبات مطرح شده در این تجمع بود.

کانال تلگرامی «پژواک کار ایران» نوشت این تجمع در ادامه موج اعتراض‌های کارکنان برق منطقه ای در شهرهای مختلف کشور برگزار شد، و تاکید کرد: «حفظ همبستگی، هماهنگی میان کارکنان و تداوم پیگیری جمعی مطالبات، مهم ترین عامل برای افزایش قدرت اعتراض و وادار کردن مسئولان به پاسخگویی در برابر خواسته های برحق کارکنان است.»

در روزهای اخیر هم کارکنان شرکت‌های برق منطقه‌ای در تهران، کرمانشاه، فارس، باختر، سیستان‌وبلوچستان و اصفهان در اعتراض به تبعیض در حقوق و مزایا، پایین بودن سطح دستمزدها، بی‌توجهی به مطالبات کارکنان و شرایط ناعادلانه استخدامی تجمع کرده‌اند.

در همین حال، کانال اعتراض مدنی بازار گزارش داد که نیروهای مرکز بهداشت اسلام‌آباد غرب، دوشنبه در اعتراض به وضعیت نامناسب حقوق، مزایا و مشکلات روزافزون معیشتی، تجمع کردند.

تاخیر دو ماهه در پرداخت دستمزد کارگران پیمانکاری ذوب‌آهن اصفهان

کانال تلگرامی «پژواک کار ایران» از ادامه تأخیر در پرداخت دستمزد کارگران پیمانکاری مجتمع ذوب‌آهن اصفهان خبر داد و نوشت: «کارگران شرکت‌های پیمانکاری تارابگین، پرندگستر سپاهان، پویش ساخت و همچنین کارگران بخش مکانیزه فضای سبز» دستمزدهای اردیبهشت و خرداد را دریافت نکرده‌اند.

این در شرایطی است که هزینه‌های معیشت، اجاره مسکن، درمان و سایر نیازهای ضروری زندگی به‌طور مداوم افزایش یافته و تأخیر در پرداخت دستمزدها فشار سنگینی بر خانواده‌های کارگری وارد کرده است.

پژواک کار ایران نوشت کارگران پیمانکاری مجتمع ذوب‌آهن اصفهان همچنین به تداوم مشکلاتی مانند اجبار به اضافه‌کاری، کمبود امکانات رفاهی و بی‌توجهی پیمانکاران به وضعیت معیشتی نیروی کار معترض هستند. بر اساس این گزارش، تاخیرهای مکرر در پرداخت حقوق در میان برخی شرکت‌های پیمانکاری فعال در ذوب‌آهن اصفهان به مسئله‌ای تکراری تبدیل شده و بار دیگر نارضایتی گسترده کارگران را برانگیخته است.

مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان: ایالات متحده سازوکار نظارتی برای آتش‌بس لبنان ایجاد کرده است

۱ تیر ۱۴۰۵، ۲۱:۴۹ (‎+۱ گرینویچ)

یک مقام آمریکایی دوشنبه به سی‌ان‌ان گفت ایالات متحده یک «سازوکار نظارتی» برای آتش‌بس شکننده در لبنان ایجاد کرده است.

این مقام که نامش فاش نشده، گفت که مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و جوزف عون، رییس‌جمهوری لبنان، درباره «تثبیت آتش‌بس و مذاکرات آینده» گفت‌وگو کرده است.

او افزود: «در نتیجه این تماس‌ها، ایالات متحده از طریق سنتکام [فرماندهی مرکزی ایالات متحده] یک سازوکار نظارتی را آغاز کرد تا سیاست‌گذاران ما اطلاعاتی دقیق و لحظه‌ای درباره درگیری‌ها در لبنان داشته باشند.»