• العربية
  • English
Brand
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
  • پوسته
  • زبان
    • العربية
    • English
  • برنامه‌ها
  • تلویزیون
  • شنیداری
  • ایران
  • جهان
  • حقوق بشر
  • انقلاب ملی
  • جاویدنامان
  • گزارش ویژه
  • ورزش
  • بازار
کلیه حقوق قانونی این سایت متعلق به ولانت‌مدیا است.
volant media logo

بیانیه تعدادی از سینماگران: کشتار معترضان را محکوم کرده و کنار مردم ایران ایستاده‌ایم

۱۴ بهمن ۱۴۰۴، ۱۴:۲۵ (‎+۰ گرینویچ)

تعدادی از سینماگران در بیانیه‌ای که در صفحه تهمینه میلانی منتشر شده، ضمن حمایت از انقلاب ملی علیه جمهوری اسلامی، اعلام کردند: «این روزها و این زخم‌ها را تصویر خواهیم کرد و با تمام توان از حق اعتراض مردم دفاع کرده و سرکوب و کشتار مردم معترض را محکوم می‌کنیم و در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم.»

امضاکنندگان این بیانیه افزودند: «شلیک به مردمی که با دست خالی به خیابان آمده‌اند، جنایت علیه حق حیات است و هیچ توجیهی ندارد.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما سینماگران ایران، سرکوب اعتراض‌های مردم را به هر بهانه محکوم می‌کنیم. اعتراض، حق طبیعی و مدنی هر انسانی است. هیچ قدرتی حق ندارد خود را مافوق مردم بداند.»

ستاره اسکندری، مهناز افشار، رضا درمیشیان، محمد رسول‌اف، اصغر فرهادی، لیلی رشیدی، کیانوش عیاری و علی مصفا از مضاکنندگان این بیانیه هستند.

100%
Banner
Banner

پربازدیدترین‌ها

اختلال مجدد در شبکه بانکی کشور؛ ارائه خدمات در ۸ بانک متوقف شد
۱

اختلال مجدد در شبکه بانکی کشور؛ ارائه خدمات در ۸ بانک متوقف شد

۲

تمجید شکیرا از مسی: برای خیلی‌ها الگویی، به درخشیدن ادامه بده!

۳

نیمه دوم بازی فرانسه-عراق به‌دلیل شرایط جوی دست‌کم ۶۰ دقیقه به تاخیر افتاد

۴

۱۰ گل در شش مسابقه پیاپی؛ آمار خیره‌کننده پادشاه جام جهانی از قطر تا آمریکا

۵

ماموریت دشوار روبیو در خلیج فارس آغاز شد

انتخاب سردبیر

  • حمله به زیباشهر شیراز؛ نظامیان پنهان‌شده در اقامتگاه مسافری هدف بمباران بودند
    اختصاصی

    حمله به زیباشهر شیراز؛ نظامیان پنهان‌شده در اقامتگاه مسافری هدف بمباران بودند

  • چرا تفاهم تهران و واشینگتن پایان مبارزه مدنی مردم ایران نیست؟
    تحلیل

    چرا تفاهم تهران و واشینگتن پایان مبارزه مدنی مردم ایران نیست؟

  • فرماندهی سایبری کشور حمله به زیرساخت بانک‌ها در ایران را تایید کرد

    فرماندهی سایبری کشور حمله به زیرساخت بانک‌ها در ایران را تایید کرد

  • دستور تخلیه هتل‌ها برای شهروندان جنگ‌زده‌ای که هنوز خانه‌هایشان بازسازی نشده است

    دستور تخلیه هتل‌ها برای شهروندان جنگ‌زده‌ای که هنوز خانه‌هایشان بازسازی نشده است

  • خشخاش برای معاش؛ روایت یک تغییر در اقتصاد روستا
    اختصاصی

    خشخاش برای معاش؛ روایت یک تغییر در اقتصاد روستا

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶

•
•
•

مطالب بیشتر

جمعی از وکلای ایرانی–استرالیایی: سرکوب معترضان در ایران «جنایت علیه بشریت» است

۱۴ بهمن ۱۴۰۴، ۱۴:۲۰ (‎+۰ گرینویچ)

گروهی از وکلای ایرانی–استرالیایی ساکن ایالت ویکتوریا با انتشار بیانیه‌ای، سرکوب «سازمان‌یافته و مرگ‌بار» معترضان در ایران از هفتم دی‌ماه تاکنون را محکوم کردند.

در این بیانیه با استناد به گزارش‌های «رسمی و مستقل» آمده است هزاران نفر از جمله کودکان کشته شده‌اند، شمار زیادی زخمی و «ده‌ها هزار نفر» به‌طور خودسرانه بازداشت شده‌اند و گزارش‌های معتبری نیز از تعقیب و بازداشت مجروحان در بیمارستان‌ها و ایجاد مانع در درمان فوری وجود دارد.

امضاکنندگان این اقدامات را «جنایت علیه بشریت» خوانده و با استناد به مواد مرتبط در قانون کیفری استرالیا، خواستار تحقیقات کیفری مستقل و موثر و نیز حفظ ادله برای رسیدگی‌های آینده شدند.

100%

آن‌ها همچنین بر استفاده از مسیرهای پاسخگویی تاکید کردند؛ از جمله امکان پیگرد داخلی در استرالیا با اتکا به صلاحیت فراسرزمینی، پیگیری مسیر دیوان کیفری بین‌المللی با توجه به عضو نبودن ایران در اساسنامه رم (منوط به ارجاع شورای امنیت یا پذیرش موردی ایران ذیل ماده ۱۲(۳)) و اعمال تحریم‌های هدفمند «مگنیتسکی‌گونه» شامل ممنوعیت سفر و مسدودسازی دارایی‌ها.

آن‌ها همچنین آزادی فوری بازداشت‌شدگان، بازگرداندن ارتباطات و دسترسی امن و بی‌مانع مجروحان به خدمات پزشکی را خواستار شده و بر همکاری با سازوکارهای سازمان ملل از جمله هیئت مستقل حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره ایرانکه ماموریتش به‌تازگی تمدید شده تأکید کردند.

خشم کاربران رسانه‌های اجتماعی از حضور هنرمندان در جشنواره فجر

۱۴ بهمن ۱۴۰۴، ۱۴:۰۷ (‎+۰ گرینویچ)

در حالی که جامعه ایران داغدار بزرگ‌ترین قتل‌عام تاریخ است، سکوت و بی‌اعتنایی هنرمندان و حضور برخی از آنان در جشنواره حکومتی فجر، خشم بسیاری از شهروندان را برانگیخته است.

آیه دریس، عضو تحریریه ایران‌اینترنشنال، درباره واکنش کاربران رسانه‌های اجتماعی به این موضوع می‌گوید

بیانیه تعدادی از سینماگران: کشتار معترضان را محکوم کرده و کنار مردم ایران ایستاده‌ایم

۱۴ بهمن ۱۴۰۴، ۱۴:۰۴ (‎+۰ گرینویچ)
بیانیه تعدادی از سینماگران: کشتار معترضان را محکوم کرده و کنار مردم ایران ایستاده‌ایم
100%

تعدادی از سینماگران در بیانیه‌ای که تهمینه میلانی منتشر کردهه، ضمن حمایت از انقلاب ملی علیه حکومت، اعلام کردند: «این روزها و این زخم‌ها را تصویر خواهیم کرد و با تمام توان از حق اعتراض مردم دفاع کرده و سرکوب و کشتار مردم معترض را محکوم می‌کنیم و در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم.»

امضاکنندگان این بیانیه افزودند: «شلیک به مردمی که با دست خالی به خیابان آمده‌اند، جنایت علیه حق حیات است و هیچ توجیهی ندارد.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما سینماگران ایران، سرکوب اعتراض‌های مردم را به هر بهانه محکوم می‌کنیم. اعتراض، حق طبیعی و مدنی هر انسانی است. هیچ قدرتی حق ندارد خود را مافوق مردم بداند.»

ستاره اسکندری، مهناز افشار، رضا درمیشیان، محمد رسول‌اف، اصغر فرهادی، لیلی رشیدی، کیانوش عیاری و علی مصفا از مضاکنندگان این بیانیه هستند.

دمام‌زنی در مراسم خاکسپاری جاویدنام مهدی معصومی

۱۴ بهمن ۱۴۰۴، ۱۳:۵۱ (‎+۰ گرینویچ)

ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال، دمام‌زنی را در مراسم خاکسپاری جاویدنام مهدی معصومی نشان می‌دهد.

معصومی، ۱۹ دی در اصفهان با سه گلوله جنگی هدف قرار گرفت که ماموران پیکر او را از بیمارستان غرضی ربودند و یک هفته بعد تحویل دادند.

مادر جاویدنام ایلیا اجاقلو: دامادیت مبارک

۱۴ بهمن ۱۴۰۴، ۱۳:۴۷ (‎+۰ گرینویچ)

ویدیوی رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد که مادر جاویدنام ایلیا اجاقلو در مراسم خاکسپاری فرزندش فریاد زد: «دامادیت مبارک»

این جاویدنام ۱۷ ساله، ۱۹ دی‌ماه در زنجان با شلیک سرکوبگران کشته شد.